27 July 2012

Inokom Elantra MD - Malaysia

Tahun 2007, saya beli inokom getz 1.4 auto. Market price dalam 59k. Tapi yang saya beli, buatan tahun 2006. So, dapat diskaun. Saya beli, OTR 53k. Loan dengan Public Bank, 48k. Letak downpayment sikit.

Time survey tu banyak tempat juga pegi, tapi cuma kat satu kedai kat Sunway, dapat harga ni. Skg kedai tu dah tutup. Tapi itu cerita lain la..

Masa tu, survey juga kereta sama class dengan dia. Myvi, yang masa tu agak baru keluar.. dengan Honda Jazz. Untuk spek yang lebih kurang sama, Jazz terlalu mahal. Myvi, walaupun harga lebih murah, tapi interest tinggi. In the end, bayar bulan-bulan sama dengan beli kereta yang lagi mahal, tapi interest murah.

Baru-baru ni Hyundai Malaysia (anak syarikat Sime Darby) launch kereta baru (bulan April 2012). Tapi bulan 7 ni baru iklan keluar tv. Ni nak bagi chance orang lain keluar iklan dulu la kot.. lol.

Link untuk review kereta ni..
Fastmotoring.com


Facebook kelab Elantra MD Malaysia:
Msia.EMC

Compare dengan kereta-kereta Jepun yang ada, rasanya kereta-kereta Korea ni dah banyak maju dari segi teknologi sekarang ni. Just a personal opinion. :)

-honda city baru- -honda civic baru-

nak internet free?? cer tgk.. 

No comments: